onsdag 10 augusti 2016

särställd

Det räcker nu med att läsa mellan raderna
jag är väldigt skicklig på det
 men vill inte behöva vara det mer
sov mellan 00-6 alltså väntar jag inte länge
det tog en sommar
det räcker nu med att vänta
jag har väntat på olika sätt i 39 år
först på pappa sen alla efter
för utmattad för att behaga
om jag inte räcker
så räcker det med pojkar med
jag klarar mig ensam
mellan Glaspojken och Kattpojken var det 7 år
jag är skicklig på det
väldigt till och med
kommer inte in på skrivarlinjen är för särställd i förhållande till gruppen
det vet jag väl
det räcker nu med att försöka
 alla refuseringar
föliga manus av hopp och naivitet
 det räcker med dem
jag fortsätter skriva fast ingen läser
 jag är skicklig på det
särställd i förhållande till allt det räcker 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar