måndag 6 februari 2017

39 dagar

var natt du inte väljer mig
väljer du mig

du är väl så nära du kan på behörigt avstånd

precis så nära att jag tackar nej till drinkarna högst upp
vernissaget & Djurgårdspromenaden med choklad

En natt kanske jag är vacker nog 01:30
klart jag kunde be dig
men min  mun blöder av alla gånger jag bett
 Brukade skriva i handflatan innan jag somnar " du vet att du fått nog när du vill ha mer"
så jag ser var morgon när jag vaknar
Vad jag borde göra tatuera in en pistol för dig babe
du har mig nere
som under pistolhot
( och förlåt! jag menar inte det jag skrev om att du gått fel
så länge jag inte känns
mer
än att du kan sitta där några 100 steg bort och äta i lugn och ro då är du helt rätt babe)
Om jag inte är på liv och död
låt dagarna och mig passera 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar