lördag 20 maj 2017

En röst i natten

hur kan du vara så fin
slickar mina sår
kallar mig allt som smeker
baby love hjärtat
vi vet inget om varandra
men vi är av samma sort
dem brutna
och du är ingen annans
än din egen
det räcker för nu
för alla månader av otillräcklighet

jag vet även hur det värsta känns nu
vill aldrig mer göra det så jag bestämmer mig för att nu får det räcka
vi ses på årets varmaste dag i en park  dricker julmust någon blåser såpbubblor
du tar av och på dig tröjan jag har fett mycket tics
du säger mest saker jag inte vill höra om verkligheten
 nämner namn jag inte vill påminnas om
behandlar mig som en vän 
 men kramen du ger mig när vi säger hej då
är dem bästa sekunderna på veckor
så jag säger inget om något slut vänder om sätter på mig solglasögonen för att du inte ska se att jag gråter vänder om från 8 månader och 1 dag pluggar in Kent 747 går Swedenborgsgatan ner
jag kan lämna det här bara du fattar att det vi har är magiskt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar