tisdag 23 maj 2017

Jag kommer aldrig lämna dig

visste jag före ditt namn
i samma sekund jag såg dig
visste hur det skulle gå
jag kunde inte hjälpa det
jag kan inte hjälpa det
det är större än så

FEBERN

du var vilsen
du är vilsen utan att veta om det

nu när du vet att det finns mer
jag har sett det i dina ögon

vi är väldigt olika du och jag
jag gör vadsomhelst för dig
Henrik Berggren rullar in i stan i kväll jag har väntat 10 år på den här kvällen
ett ord från ditt håll och jag hade spenderat kvällen med dig
Min psykolog frågade igår varför han?
Naturligtvis hade jag inte stått kvar här om jag sett någon vid liv
jag upplever det som att du använder max 25 % av din kapacitet
jag kanske har fel och det är väl inte mitt problem
men samtidigt jag har aldrig haft fel
Jag tror vi hade tryckutjämnat varandra fint bara
jag hade fått upp din frekvens på max och du hade fått mig att vilja stå still
du kommer kanske förstå mig om några år eller aldrig och då är jag antagligen för länge sedan gone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar