onsdag 6 september 2017

jag skriver för tomma läktare har aldrig kissat på en sticka eller hållt en hand men jag har os guld i obesvarad kärlek jag kan konsten att älska och vet priset jag betalar för att inte leva på låtsas

det finns skådisar författare sångare konstnärer och poeter
och så finns du en klass för sig
ingen frågar dig vad det kostar
sanningen är en en konstform i sig
kanske blir det inte större alla får inte plats i nyhetsmorgonsoffan
hjältar dör
livet fortsätter tillsvidare som om allt redan hänt
som om allt redan är känt
det är alltid nära till evigheten
det är så lätt att skära bort sig

 sprungen ur  jenka  pallad frukt blå blend explorer och fanta malibou och cola solariehud yamaha dt guns på kasettband
en pappa hejdlös
föddes stålkäkar
jag är inte galen bara livrädd

din röst min oxascand
 gör hela min skillnad på liv och död
sådana som jag måste få tro på sådana som du
hur du böjde huvudet så jag skulle kunna viska in i dig
dina skuldror den trasiga finska skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar