söndag 19 november 2017

Jag har varit död så länge skriver jag till pojken som verkar sova bort ett liv

Jag hör henne berätta om deras möten
den gifta mannen
hon sa " han har säkert börjat 10 nya aktiviteter i år för ursäkter att möta mig"
Han "joggar Årstaviken runt helger  " för att väcka mig med sig
jag tänker på de hundratals gånger du haft möjlighet att se mig
men låtit  bli
alla hundratals gånger mina händer inte är på din rygg
dem bär en Ica kasse i regnet  och en påse med skrivbok och penna
min mun kysser inte din i smyg på en lokal i skymundan
den dricker kaffe och skriver brev

snaran dras åt
jag stryps snart
av mig skall sägas jag låter mig dö

men det du väcker
man kan leta en livstid

du kommer förstå
(upprepar jag inuti som ett mantra)

Jag såg dig på håll vid Skrapan
livlös
du går alltid lite före henne och hon tittar alltid ner i marken ni rör aldrig varandra

vid din sida
hade jag haft ett extra liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar