lördag 3 mars 2018

jag skriver nog mest för att fatta att jag finns

är så långt ifrån er
känns som jag tagit något
fantasin är så stark i mig
jag får ett annat liv
en hemlig väg ut från er
som trivs

min första röda flagg
du skrev att du trivdes
och jag minns att jag tänkte då
om min kille skrivit det om mig hade jag skjutit mig
gått upp i rök epic fail
skrev i min dagbok "jag hade hellre tagit otrohet"
man är verkligen olika
trygghet är så jävla avtändande
icke att förväxlas med tillit
jag vill blanda blod lita på att du är Clean

sambolivet gör mig sjuk eller tanken på det har aldrig provat
 aldrig velat kompromissa med lust på det sättet
tacos tvättid inköpslista småprat
jag har svårt att föreställa mig något mer olidligt
allt är som bäst före det börjat
ölen i glaset kyssen natten
alla relationer före det egna språket
språket för er bort från varandra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar